中文(简体) Português English (US) Français Deutsch Italiano 日本語 한국어 Русский Español
Site Translator Widget with Flags
۰:۳۱

آقاااااااااای متکی!

ارسال شده توسط mehran

آقاي منوچهر متکي را که مي شناسيد ؟ ايشان وزير امورخارجه دولت مهرورز آقاي احمدي نژاد مي باشند البته گرچه آقاي متکي وزير محترم امورخارجه مي باشند اما ايشان از بدو ورودشان به اين وزارتخانه به تحول و بازنگري اي در اين وزارتخانه پرداخته اند و موفق شده اند نام اين وزارتخانه و عملکردش را کمي متحول نمايند و اين وزارتخانه را از امور خارجه به وزارت رفاقت و امور خارجه تبديل نمايند !
امروزه اين وزارتخانه در مدت کوتاهي به چندان موفقيت چشمگيري دست يافته که توانسته کل بستگان و دوستان آقاي متکي و ديگر معاونان آن وزارتخانه را گرد هم بياورد ، شايد بسياري از اين اخبار و اطلاعات را شما جسته و گريخته تا کنون خوانده باشيد اما سعي مي شود در اين مقال با هم نگاهي دقيق تر به اين موضوع بياندازيم :
همسر آقاي متکي خانم طاهره نظري مهر که دکتر داروساز و از کارمندان سازمان بهزيستي کل کشور بوده اند بدون اينکه تخصصي در حوزه امور خارجه داشته باشند ناگهان به وزارت امورخارجه به عنوان مشاور وزير منتقل شدند ايشان که در بهزيستي داروسازبخش توانبخشي بودند با بيست و هشت سال سابقه کاري اين روزها مشاور شده اند تا بتوانند چند وقت ديگر بازنشست بشوند و از حقوق و مزاياي بازنشستگي يک مدير کل ارشد استفاده کنند .
همسر آقاي شيخ عطار نيز خانم فريبا نمازي که پيش از اين ناظم دبيرستان دخترانه امام سجاد در منطقه هفت تهران بوده اند به محض اينکه همسرشان قائم مقام وزارت امور خارجه شدند به اين وزارتخانه منتقل شدند و مدير و معلم و ناظم مدرسه را نيز با خود آوردند به وزارت امورخارجه تا دور هم باشند و حالا اين خانمها در آنجا چه مي کنند خدا عالم است !؟
خانم متکي که البته بسيار جوياي نام نيز هست علاوه بر نظارت بر انتصابات و نقل و انتقلات به عنوان مثال دو ماه پيش که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي سميناري را با نام " زنان نخبه مسلمان " در نظر داشت برگزار نمايد مبلغ هفتادو پنج ميليون تومان را به دبيرخانه سمينار از بودجه وزارت امورخارجه اهدا نمودند تا از وي در سمينار به عنوان يک زن موفق و نخبه نامبرده شود! . از ديگر شاهکارهاي آقاي متکي و خانواده محترمشان اينکه در اسفند سال 1386 هنگامي که آقاي متکي در يک هيات ديپلماتيک قصد عزيمت به کشور سوريه و لبنان را داشتند اين افراد نيز حضور داشتند :
خانم طاهره نظري مهر- همسر آقاي متکي به عنوان کارشناس زنان
خانم معصومه متکي - دختر آقاي متکي ( دانشجوي فيزيک دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز) به عنوان کارشناس قراردادهاي عمراني
آقاي حميدرضا متکي - پسر آقاي متکي (از تحصيلات ايشان اطلاعي در دست نيست) به عنوان مدير هماهنگ کننده هيات اعزامي ، البته لازم به يادآوري نيست که همه اين افراد و هيات باهواپيماي تشريفاتي دولت ايران به سوريه و لبنان رفتند ، همان هواپيمايي که در زمان دولت آقاي خاتمي خريداري شد وجنجالهايي برپا کرد و دولت آقاي احمدي نژاد به محض آمدن گفته بود آنرا فراموش کنيد ما احتياجي به اين هواپيماي طاغوتي نداريم !
يک نکته جالب ديگر چندي پيش وزير امورخارجه سوئيس به ايران سفر نموده بود که همگان مطلعيد درسومين شب حضور ايشان در رستوران باغ گيلاس وزارت امورخارجه ضيافت شامي برگزار نموده بود که هيات سوئيسي با جمعيت پانزده نفر و تيم ايراني با تعداد بيش از هفتاد نفر در آن ضيافت بودند که در ميان آنها بازميتوانيم به همسر و فرزندان آقاي متکي باجناقهاي ايشان و بسيار جالب تر شوهر خاله آقاي متکي هم اشاره کنيم . اما حالا که صحبت فاميلهاي آقاي متکي شد لازم است که باجناقهاي آقاي متکي هم اشاره نمائيم :
آقاي متکي مفتخر به داشتن چهار باجناق هستند که به محض به وزارت رسيدن آقاي مجتبي مرداني باجناق بزرگتر را سر کنسول جمهوري اسلامي در حيدر آباد مي نمايند و آقاي علي صمد لکي زاده را که قبلا درجه دار سپاه پاسداران بودند با مدرک سيکل به عنوان معاون اداره مجمع شيميايي و خلع سلاح وزارت خارجه منصوب کردند و آقاي علي حلمي باجناق ديگر را مسئول خانه فرهنگ جمهوري اسلامي در لندن نمودند و ديگري را آقاي حميد ميرزايي مسئول خانه فرهنگ جمهوري اسلامي در بمبئي هند نمودند . البته لطف ايشان فقط شامل حال باجناقها نشده ايشان دو برادر خانم گل و ناز هم البته دارند ! ، که از قضا آنها هم تا قبل از به وزارت رسيدن ايشان بيکار بودند که با آمدن آقاي متکي به وزارت امورخارجه شکر خدا اين معضل نيز برطرف گرديده آقاي جواد نظري مهر رايزن امور کار سفارت ايران در بحرين گرديدند و آقا وحيد هم مسئول امور دانشجويي در سفارت ايران در مالزي .
چند نکته هم جهت ياد آوري بد نيست بخشي از حقوق کارمندان وزارت امورخارجه از سال 1372 تا کنون پرداخت نشده و به تعويق مي افتد . هزينه پرواز يک ساعت هواپيماي اختصاصي هم که آقاي متکي همواره حتي براي رفتن خود و خانواده اش به مشهد هم از آن استفاده ميکند هر يک ساعت 2 ميليون تومان مي باشد . اما همين آقاي متکي البته که بسيار قانونمدار مي باشد ، و البته تخلفي هم تا کنون در وزارت ايشان صورت نگرفته است ؟! ، از زمان ورود آقاي متکي و رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد در وزارت امورخارجه بر اساس ماده 89 اساسنامه وزارت امورخارجه که اشعار مي دارد پرسنل وزارت امورخارجه نبايد در هيچ حزب و فرقه سياسي باشند فقط هفتصدو چهل و اندي نفر از اعضاي اين وزارت خانه را به بهانه اينکه دوم خردادي و از اعضاي تشکلهاي جبهه دوم خرداد هستند را متخلف شناخته و البته متخلف از خدمت مستعفي مي شود و خوب زحمت پرکردن اين خلاء انساني را هم باجناقها و همسران آقايان متکي و شيخ عطار و دوستان و برو بچ آقاي متکي تقبل نموده اند ! اما حالا که صحبت ماده 89 اساسنامه وزارت امورخارجه شد يک مسئله هم خالي از لطف نيست با هم از نظر بگذرانيم ، آقا منوچهر خان وزير خود نيز از اعضاي کانون فارغ التحصيلان شبه قاره هند مي باشند که البته قبل از دوران وزارت دبير کل اين تشکل سياسي بوده اند ايشان با وزارت رسيدن البته استعفاء دادند از اين سمت اما از آنجا که خيلي دلشان براي دوستان هم تشکلي و هم حزبي شان تنگ مي شده و طاقت دوري آنها را نداشته تصميم ميگيرد حالا که خودشان نمي توانند در آنجا باشند دوستانشان را به وزارتخانه بياورند اينجا بود که اين اقدامات احساسي و عاطفي را انجام مي دهند :
آقاي سيد مهدي نبي زاده از دوستان دوران تحصيلشان را که در همان کانون هم بودند ومهندس فارغ التحصيل از شهر بنگلور مي باشند را که در وزارت ارتباطات و در شرکت مخابرات به عنوان کارپرداز مشغول بودند را به وزارت امورخارجه منتقل و به عنوان معاون اداري و مالي انتصاب مي نمايند اما بعد از گذشت 20 ماه مهدي خان دلشان را اين معاونت مي زند و فيلشان هوس هندوستان مي کند اينجا بود که آقا منوچهر ايشان را به عنوان سفيرجمهوري اسلامي،در هندوستان منصوب مي نمايند ، مهدي خان البته در آن 20 ماه معاونت اداري و مالي خود به نحو حريصانه اي به ماموريت هاي موقت پرداخت و از کليه سفارت خانه ها و سر کنسول گري هاي جمهوري اسلامي، ديدن کرده و در همين گذر به بيش از 100 کشور سفر کردند .
آقاي مجتبي کوليوند که ايشان نيز کارمند عادي شرکت مخابرات و دانشجوي دانشگاه پونه و نيز عضو همان کانون بودند به عنوان مدير کل ابنيه و اموال وزارت امورخارجه انتخاب شده وي پس از 2 سال و سفرهاي متعدد به خارج از کشور به آقا منوچهر مي گويد من را هم سفير کنيد اما به علت نمي دانيم چه چون با سفارت او مخالفت شد ايشان هم قهر کرده و از وزارت خارجه رفت منتها ديگر به شرکت مخابرات برنگشت و هم اکنون مشغول برجسازي در تهران هست .
آقاي ماشاالله شاکري هم که فارغ التحصيل دانشگاه دهلي مي باشد و قبل از وزارت دوستشان منوچهر خان در سازمان کشتيراني کارمند روابط عمومي بودند رابر اساس شايستگي هاي که حتما داشته به عنوان سفير جمهوري اسلامي در پاکستان منصوب مي نمايند .......
آقاي حيدر رضا ضابط که ايراني الاصل و متولد هندوستان بوده اند و قبل از وزارت آقا منوچهر درآستان قدس خادم حرم امام رضا بودند را به عنوان کارشناس سياسي وزارت خارجه در سفارت ايران دراسلام آباد انتصاب مي نمايند ...
البته آقاي سيد علي حسيني هم که معرف حضور همه مي باشد ديگر سخنگوي وزارت امورخارجه ايشان هم از دانشجويان عضو کانون دانشجويان شبه قاره هند بوده اند .
قصه شايسته سالاري آقاي متکي بسيار طولاني شد پس بگذاريد مابقي را فهرست وار با هم از نظر بگذرانيم :
مهدي محتشمي ،رئيس اداره انبيه ساختمان وزارت خارجه ...ايشان قبلا کارمند عادي سازمان بهزيستي بودند که بازنشسته شده بودند و البته توسط متکي خان خدمت او بمدت نامعلوم تمديد مي شود .
آقاي خسرو رضازاده کارشناس سفارت جمهوري اسلامي در نيجريه مي باشند ايشان نيز مهندس فارغ التحصيل از هند است و عضو کانون فارغ التحصيلان مي باشد.
آقاي مسعود زماني سر کنسول ايران در کراچي مي باشند ، ايشان نيز از دانشجويان فارغ التحصيل هند مي باشند .
آقاي فرقاني از کارشناسان ابنيه و اموال سفير ايران در ترکمنستان مي باشند ، وي هم ولايتي آقاي متکي و از اعضاي کانون مي باشند .
آقاي محمود بابايي رييس اداره اقتصادي وزارت امور خارجه مي باشند ايشان نيز فارغ التحصيل هند و تا قبل از اين سمت در خيابان امير آباد تهران آژانس املاک داشتند .
عباس کاشفي ديپلمه اي که در وزارت خارجه کارمند عادي بودند و دوست فرزند آقاي متکي مي باشند ايشان هم اکنون رييس اداره خدمات وزارت امورخارجه مي باشند .
آقاي يدالله صمدي رييس اداره امور مالي وزارت خارجه که با وجود گذشت 2 سال از بازنشستگي وي به عنوان رييس اداره امور مالي منصوب شد ايشان از بستگان آقاي متکي مي باشند .
آقاي حميدي زارع عليرغم اينکه ماموريت وي به عنوان سر کنسول در نخجوان تمام شده بود از همان جا به عنوان سفير به باکو عازم شد وي نيز مهندس فارغ التحصيل از هند است.
آقاي محمد مهدي آخوند زاده که از نمايندگي ايران در آژانس انرژي اتمي به سفارت ايران در آلمان ارتقاء يافت نيز مهندس فارغ التحصيل از هند است همچنين آقاي مصطفي آخوند زاده برادر مهدي آخوند زاده عليرغم اينکه باز نشسته شده بود نيز به عنوان سر کنسول در شهر اکتاو قزاقستان منصوب شده .
آقاي مصطفي اعلايي سفير ايران در کوبا مي باشد ايشان نيز فارغ التحصيل هند و از دوستان آقاي متکي است.....
آقاي مهدي نژاد به سمت رييس تشريفات در سفارت ايران در دهلي نو منصوب شد وي نيز فارغ التحصيل هند و عضو کانون فارغ التحصيلان مي باشد.
آقاي علايي تازه قشلاق معاون سفير ايران در دهلي نو مي باشد وي نيز از فارغ التحصيلان هند است.
نمي دانم ديگر به غير از اين افراد کسي ديگري هم از کانون فارغ التحصيلان شبه قره هند هست که بيکار مانده باشد ؟ لطفا در صورت اطلاع و اينکه اگر کسي از کانون دانشجويان و فارغ التحصيلان شبه قاره هند بيکار است سريعا به طبقه سوم کاخ وزارت امورخارجه اتاق آقاي وزير اطلاع دهد !... (ایمیل وارده)

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

1 نظرات:

ناشناس گفت...

دوست دارم مهران کارت درسته

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

ارسال یک نظر