中文(简体) Português English (US) Français Deutsch Italiano 日本語 한국어 Русский Español
Site Translator Widget with Flags
۲۱:۵۵
ارسال شده توسط mehran

واکنش جهانی به سرکوب خشن مردم معترض در ایران

Demonstration i Teheran 091227

باراک اوباما، رئیس جمهورآمریکا در سخنانی، رفتار خشونت آمیز جمهوری اسلامی با مردم معترض ایران را محکوم کرد. او ضمن رد هرگونه دخالت آمریکا در رویدادهای ایران و ضمن تحسین فرهنگ و تاریخ ایران از جمهوری اسلامی خواست تا حقوق مردم ایران را محترم بشمارد.
اتحادیه اروپا نیز با انتشار بیانیه ای، برخورد خشونت آمیز دولت جمهوری اسلامی و سرکوب معترضان را محکوم کرد. بسیاری از کشورهای اروپایی ازجمله بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا نیز در بیانیه های جداگانه ای، سرکوب مردم را در ایران محکوم کردند.
تلویزیون سوئد نیز درمورد رویدادهای اخیر ایران با کارل بیلدت، وزیرامورخارجه سوئد و ماگنوس ورنشتد، سفیرسوئد درتهران گفتگو کرد.


Carl Bildt, Sveriges utrikesminister. Foto: Virginia Mayo/Scanpix کارل بیلدت، وزیرامورخارجه ی سوئد شب گذشته در برنامه ی خبری Aktuellt در شبکه ی اول تلویزیون سوئد، نا آرامی های روز عاشورا در ایران را مرحله ی تازه ای در رویدادهای ایران که از اعلام نتیجه ی انتخابات آغازشده و با شمار زیادی کشته نیزهمراه بوده دانست. او دراین گفتگو درباره ی شرایط موجود در ایران و همچنین نقش جمهوری اسلامی در منطقه و تلاش آن برای دست یابی به نیروی هسته ای نیز توضیحاتی داده است.
دراینجا کامل گفتگوی با او را قرارداده ایم.
 گفتگو با وزیر امورخارجه سوئد

Magnus Wernstedt, Sveriges ambassadör i Teheran سفیر سوئد در تهران Magnus Wernstedt نیز در گفتگویی مستقیم دراین برنامه، درگیری رو در روی مردم با نیروهای انتظامی را حرکتی تازه در رویدادهای اخیر در ایران دانست. او همچنین گفت که به نظر او حرکات اعتراضی مردم در روزهای آینده و به مناسبت روزهای بزرگ ملی، سیاسی و یا مذهبی ادامه خواهدیافت و اپوزیسیون از این روزها درجهت اهداف خود سود خواهدبرد. او همچنین گفت که بااین حال حکومت تاکنون هیچ تمایلی به مذاکره با اپوزیسیون نشان نداده است.
دراینجا کامل گفتگوی با او را می توانید بشنوید.
 گفتگو با سفیر سوئد در تهران



ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

ارسال یک نظر